Varmt välkomna, Nelson Garden!

Vi kan glädjande meddela att vi har inlett ett nytt spännande kundsamarbete med Nelson Garden, en av Nordens ledande aktörer inom trädgårdsbranschen som just nu storsatsar på E-handel i Europa.

Som en del i sin satsning på E-handel utanför Norden har Nelson Garden valt Episerver som plattform och vårt Ignite-ramverk, med ett tydligt fokus på Unified Commerce.

"- Vi har ett starkt varumärke och en unik produktportfölj i Europa. Nu tar vi steget utanför Norden och satsar fullt ut på E-handel. Målet är att våra trädgårdsprodukter skall nå kunder över hela världen så småningom, säger Michael Töråsen, Global E-commerce Director för Nelson Garden.

"- I valet av plattform var det också viktigt att välja rätt partner och där föll valet på Star Republic. De har erfarenhet av internationella e-handelssatsningar och Episerver. Den kombinationen var viktig för oss. Tillsammans med våra partners arbetar vi nu för att skapa en ledande digital köpupplevelse för alla odlare i Europa. Oavsett om du odlar i din trädgård, på din balkong eller i ditt fönster så har vi produkter för dig", berättar Michael Töråsen, Nelson Garden.

"- Vi är otroligt glada att Nelson Garden valt att ge oss på Star Republic förtroendet att lansera och rulla ut deras online-affär. Vi är peppade att få bli en del av Nelson Gardens E-handelsresa och att internationellt sprida ännu mer odlingsglädje med hjälp av smarta digitala lösningar. Förhoppningsvis kan vi själva få lite mer gröna fingrar på köpet också", säger Bengt Wessborg, CBO på Star Republic.

Start small, scale fast

Läs mer om vår e-handelspaketering "Ignite" som hjälper dig att få en e-handel på plats snabbt och kostnadseffektivt.