SQLI Nordics och Bizzkit bildar partnerskap för att skapa banbrytande e-handel

Nytt partnerskap i svensk e-handel: Den digitala byrån SQLI Nordics väljer den snabbväxande e-handelsplattformen Bizzkit för att utveckla framtidens svenska e-handel tillsammans.

Med kunder som Tele2, Carlsberg, Afound och Nespresso har SQLI Nordics positionerat sig som en av Skandinaviens mest framgångsrika digitala byråer. Detta nya avtal utrustar SQLI Nordics med marknadsledande e-handels- och PIM-teknologi, medan Bizzkit får en kompromisslöst kompetent partner på den skandinaviska marknaden. Tillsammans kommer företagen att skapa ambitiösa e-handelslösningar som kommer gynna svenska e-handelsaktörer inom en snar framtid.

Starkare tillsammans

SQLI Nordics och Bizzkit har redan arbetat tillsammans under en tid för att bygga upp erfarenhet och kompetens. Företagen är nu redo att tillkännage partnerskapet tack vare nyligen vunna projekt där de kommer att skapa omfattande affärs- och PIM lösningar tillsammans.

"Vi är mycket tacksamma att SQLI har valt att arbeta med Bizzkit. SQLI är ambitiösa och kompetenta med en bevisad erfarenhet av att skapa framgångsrika e-handelslösningar för stora och komplexa bolag och affärsidéer. Tillsammans levererar vi ett starkt värde för våra kunder med fokus på Bizzkit PIM!”
Eric Håård, Head of Sales, Bizzkit Sverige

"Vi tror att starka partnerskap på tekniksidan är nyckeln till att leverera exceptionellt värde för våra kunder. Genom vårt samarbete med Bizzkit är målet att utnyttja kraften i strukturerad produktinformation när vi adderar ett riktigt starkt PIM-system i vår produktportfölj"
Niclas Rudolfsson, Strategy and Business Development Director, SQLI Nordics

Lär känna bolagen:

SQLI, grundat 1990, är ett europeiskt, digitalt tjänstebolag som definierar, bygger och utvecklar digitalt affärsvärde för internationella varumärken. Med en blandning av utvecklare och kreatörer är SQLIs team hängivna sitt uppdrag att skapa meningsfulla och engagerande digitala upplevelser. De gör det genom expertis inom teknologi, metodik och kreativitet, med syftet att komma så nära slutanvändaren som möjligt samt fånga och behålla deras uppmärksamhet. De designar, utvecklar och levererar solida system som håller högsta prestanda och skapar därmed flexibilitet, effektivitet och tillväxt för sina kunder. SQLIs 2100 anställda är fördelade över 13 länder; Frankrike, Schweiz, Luxemburg, Belgien, Storbritannien, Tyskland, Sverige, Nederländerna, Danmark, Spanien, Marocko, Maritius och Dubai. 2022 var bolagsgruppens omsättning 245,9 miljoner EUR, och SQLI är listade på Euronext på Parisbörsen (SQI) sedan 21e juli 2000.

Bizzkit Commerce Cloud är en av de mest ambitiösa och prisbelönta e-handelsplattformarna i Skandinavien bestående av PIM, DAM, CMS och Search. Bizzkit gör det möjligt för företag att kontinuerligt bygga toppmoderna e-handelslösningar på en modern arkitektur, vilket säkerställer skalbarhet, flexibilitet och livslängd. Sedan starten för 21 år sedan har Bizzkit vunnit marknadsandelar i Danmark samt internationellt med varumärken som Fristads, Matas, Damixa och Harald Nyborg i kundportföljen. Bizzkit har en stark närvaro på den danska marknaden men expanderar över hela Skandinavien. Nya kontor har öppnats i både Stockholm och Oslo sedan 2022.

Contact Bizzkit:

Eric Håård